گروه مدیریت
مدیر گروه
دکتر علی نوبری تبریزی
دکتری مدیریت تولید و عملیات
ایمیل: nobari@iausr.ac.ir
کارشناسی ارشد مدیریت
رشته مدیریت در مقطع کارشناسی ارشد دارای گرایشهای مختلفی می باشد که جدول ذیل گرایشهای موجود در این واحد را نشان می دهد.
ردیف |
نام رشته |
تعداد دانشجو |
1 |
آموزش و بهسازی منابع انسانی |
28 |
2 |
مدیریت – MBA مدیریت بازاریابی |
121 |
3 |
مدریت اجرائی |
146 |
4 |
مدیریت شهری |
108 |
5 |
مدیریت بازرگانی –بازاریابی |
88 |
6 |
مدیریت بازرگانی – مدیریت مالی |
18 |
7 |
مدیریت بازرگانی – تجارت الکترونیکی |
83 |
8 |
مدیریت دولتی – تشکیلات و روشها |
21 |
9 |
مدیریت دولتی – مدیریت مالی دولتی |
14 |
10 |
مدیریت دولتی – بودجه و مالیه عمومی |
99 |
11 |
مدیریت دولتی – طراحی سازمانهای دولتی |
83 |
12 |
مدیریت دولتی – توسعه منابع انسانی |
88 |
13 |
مدیریت مالی |
143 |
14 |
مدیریت صنعتی – تحقیق در عملیات |
24 |
15 |
مدیریت کسب و کار - بازاریابی |
17 |
16 |
مدیریت کسب و کار - فناوری |
16 |
17 |
مدیریت کسب و کار - استراتژی |
17 |
آینده شغلی:
فارغ التحصیلان این رشته با تسلط به مباحث مربوط به بازار، مباحث تدوین استراتژیهای سازمانی، شناخت مشتریان و نحوه ارتباط با آنها، شناخت فرایندهای فروش، بازاریابی و خدمات به مشتریان زمینه لازم جهت استخدام در واحدهای بازرگانی سازمانها را داشته و نسبت به سایر گرایش های مدیریت با توجه به نبود رشته ای جایگزین از بازار کار مناسبی برخوردارند. ضمن اینکه دانشجویان این رشته با توجه به شناخت کافی از کسب و کار و نحوه ایجاد تجارت موفق شانس زیادی برای موفقیت در حیطه کارآفرینی و تشکیل کسب و کار جدید دارند.
فارغ التحصیلان این رشته به خوبی می توانند در سطح مدیران اجرایی در سازمانهای بازرگانی، صنعتی و دولتی به کار اشتغال ورزند و یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه نمایند. انتظار می رود این فارغ التحصیلان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند مسئولیتهای بیشتری را در سطوح بالای سازمان عهده دار شوند. علاوه بر این، فارغ التحصیلان این دوره می توانند در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی که امروز در موسسات بزرگ از اهمیت زیادی برخوردار است، مشغول بکار شوند.
برخی از مشاغل مربوط به این رشته عبارتند از: مشاغل مرتبط با بازاریابی در سطح مختلف از بازاریاب تا مدیر بازاریابی، فعالیت در بخش برند یا تحقیقات بازار شرکتها، واحد فروش سازمان ها، فعالیت در حوزه بازرگانی بین الملل (صادرات و واردات کالا)، فعالیت در حوزه بیمه، تجارت الکترونیک ، امور مالی و بانکداری و...
کارشناسی مدیریت
معرفی گروه مدیریت بازرگانی
گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرری از مهر ماه 1387 با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی فعالیت خود را آغاز نمود. در حال حاضر این گروه دارای 6 نفر عضو هیات علمی تمام وقت بوده و دارای 1178 نفر دانشجو می باشد.
معرفی رشته
دوره کارشناسی مدیریت بازرگانی یکی از دوره های تحصیلی آموزش عالی است و هدف از تشکیل این دوره آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز سازمانها، ادارها، موسسه ها و شرکتها دولتی و خصوصی در زمینه بازرگانی با وظایف و هدفهای گوناگون در سطوح کارشناسی می باشد. فارغ التحصیلان مدیریت بازرگانی می توانند در قسمتهای اداره امور تدارکات، اداره امور مالی، قسمت بازاریابی و نظایر آن به کار اشتغال پیدا کنند.
ضرورت و توانایی
الف- آشفتگی و نابسامانی دربسیاری از موسسات بازرگانی عموماً ناشی از عدم وجود اصول صحیح مدیریت و یا عدم رعایت این اصول می باشد.
ب- آموزش صحیح مدیریت می تواند در شناخت مشکلات اقتصادی و بازرگانی جامعه و کوشش در رفع آن موثر باشد.
ج- اعمال حاکمیت ضوابط بر روابط در اداره اموربازرگانی
بازار کار
فارغ التحصیلان این رشته با آگاهی و شناختی که از ساختار سازمان، تئوریهای مدیریت و سازماندهی و تکنیکهای مختلف تصمیم گیری دارند قدرت حل مشکلات را پیدا میکنند و همچنین علاوه بر دانش نظری با کاربردهای این رشته نیز آشنا میشوند. فارغ التحصیلان مدیریت بازرگانی میتوانند در مؤسسات بازرگانی، امور دفتری مانند: تدارکات، اداره امور کارگزینی، امور مالی، بازاریابی مشغول به کار شوند.
********************************************************
معرفی گروه صنعتی
گروه مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرری از مهر ماه 1366 با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی فعالیت خود را آغاز نمود. در حال حاضر این گروه دارای 14 نفر عضو هیات علمی تمام وقت بوده و دارای 425 نفر دانشجو می باشد.
معرفی رشته
رشته مدیریت صنعتی با اهداف زیر دایر شده است:
1-آشنایی دانشجویان با مسائل نظری دانش مدیریت صنعتی و کاربردهای علمی آن برای بهبود کارایی واحدهای صنعتی و اجرایی؛
2-بهکارگیری نرمافزارهای مرتبط و موثر در مدیریت؛
3-بهکارگیری مدلهای ریاضی و منطقی در تصمیمگیری تربیت نیروی متخصص بهعنوان رابط بین مدیران و کارمندان اداری و فنی؛
4-افزایش قدرت تحلیل امور کاربردی با استفاده از یافتههای کاربردی؛آشنا نمودن دانشجویان با محیطهای کار از طریق کارآموزی؛
5-تربیت نیروی متخصص در حوزه تصمیمگیری و حل مسأله؛
بازارکار
فارغالتحصیلان این رشته میتوانند در قسمتهای مدیریت تولید، اداره حفاظت فنی و قسمت کنترل کیفیت کالا مشغول بکار شوند. ضمنا توانایی فعالیت در امور مربوط به مدیریت و کنترل پروژه را نیز دارا هستند.
شرکت کنندگان در این دوره، علاوه بر آشنایی با مسائل نظری دانش مدیریت صنعتی، با زمینههای نوین مدیریت صنعتی و جایگاه آن در عرصه عمل آشنا خواهند شد.